ציורים גדולי ממדים מעטרים בימים אלה את קירות החלל שהוקצה
לתערוכה בנושא יעקב ובניו במוזיאון ישראל. הצייר הספרדי סורברן בן המאה ה17
צייר את בניו של יעקב, הדמות התנכית.
עיני נדדו אל רגליהם והסנדל שצויר בצבעי שמן הסתמן כמיוחד.
האם היו אלה באמת הסנדלים שנעלו אלפי שנים קודם זמננו
או שצוירו מתוך השערה שכך הם עוצבו?
מעניין לבחון את סגנון הנעל-סנדל הזו ברמת התפקוד:
היא מספקת עיטוף הדוק וגמיש לאזור מרכז כף הרגל והקשר שלו לעקב.
הבהונות חופשיות לתנועה ביניהן (כלומר בין כל בוהן לבוהן) וביניהן לבין הקרקע.
מענין להשוות זאת לכפכף הכלכך פופולרי -
זה מציע נקודת אחיזה אחת בין ה׳נעל׳ לרגל
נקודה אחת בין הבהונות.
וכך - הרגל עסוקה בלהחזיק את הכפכף ולא יוצרת קשר של השענות על הקרקע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה